Umeå tur o retur

Så har man då införskaffat sig en liten bil då =) De vart en Volvo ändå, en vit 945 LTT -96. Den ha gått lite långt, o e lite sliten här o var, men ingen rost o de e huvudsaken! Less på att slipa o blästra o spackla! (fasst dom ha ju bleve fina sen, di där två 740:sarna vi har/haft) Den här 945:an är visseligen rätt ugly nu, så ni kommer säkert inte se den :P För ja tycke  945:an ser hemsk ut orginal, men jag ska snart knappra in en liten beställning på hällsjö så ska det ordna sig =)

Så här ser den allafall ut



Pelle o jag for upp till Umeå redan på förmiddan så vi kunde strosa runt på stan o så träffade vi Danne o han tog i sin tur med oss o hälsa på en gammal Kramforsbo som jag inte sett på 5 år eller nått =)
Å så tog vi en sväng bort till Umåker Travbana där det fanns en hästaffär :D så jag tog o köpte jättesöta paddar till benlindorna, dom e ROSA :D billigast va dom också så de va ju kanon. Dom andra i stallet kommer väl dö när dom ser Olympia i rosa paddar och gröna stallbandage med hjärtan på =) dom själva kör ju gärna på klassiskt marinblå eller liknande, hehe.

Trött efter dom 40 milen, dom 20 sista i en mycket sleten stol... Ingen radio hade ja heller, för de satt ju en gammal bandare i den, men själva tuningvredet där man söker kanalerna var borta, så jag fick lyssna på dom vackert gnekande vindrutetorkarna istället =)

Tror jag ska krypa till kojs med den där lille svarte pälsbollen som redan tagit plats i sängen =) Pelle jobbar natt så vi ensamma hemma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback