Som en smäck i backen, igen, utan häst!

Tiden går fort nuförtiden, massa saker hela tiden tycker ja. Lotta träning i helgen, hopptävling helgen efter den o sen e det dressyr tävling den 31:a. Olympia skötte sig riktigt bra i söndags när Linnea hoppa henne, va lite surig o studsa omkring i början men sen gick det över. Hon rev hårt en gång o fick lite ont i ett framben dagen efter men det verkar ha gått över nu, syntes inget idag när jag longera. På fredag ska Annelie "2" komma och plocka bort snösulorna som inte luktar någe vidare vid de här laget! Jobbigt o vänta 2 v till annars.

Som de flesta kanske minns så hade jag en sväng med avfallningar för några veckor sedan. Förra veckan hade jag repat mig från den sista och red på måndan då, det gick prima, sen gick det ännu mer prima på tisdan. MEN, när jag kom tillbaka till stallet o skulle släppa ut lilla gumman i hagen, så va jag naturligtvis tvungen att ramla! Kommer med Olympia i ena handen, vattenkanna i den andra och går ner för backen mot hagen, knät klickar till o där ligger jag på näsan! Olympia bli lite rädd o undrar vad jag gör, förståligt nog, men hon står kvar. Ont som helvetet gör det men jag måste ju få ner henne i hagen. Världen blir helt dimmig o allt ljus lixom pulserar runt mig. Ingen telefon har jag naturligtvis med mig, men tar mig upp till stallet o sätter mig på en stol o kvicknar till, linkar bort till duschspiltan o kyler knät med kallvatten, stort som en handboll vid det laget!
Red Wille i måndags igen, gick prima o red Bianca igår o de gick också bra, o än ha ja inte lyckats göra lilla mig nå mer! grrrrr. Nu få de va nog med sånt elände tyck ja


image169


Annat som vart nu i dagarna e att förra fredan byttes de växellåda i 740:n, till en M90, på lördan gav turbon upp... så nu åker vi 240/S40 tills vidare, eller tills motor- och turbo byte inträffar. Fint de, Pelle skulle busa lite o när han gav på så sa det bara POFF POFF POFF o bakom oss såg man tre stora vitblå moln... Sen stog bilen på tomgång en stund på hemköpsparkeringen, o då kom en kompis till Pelle o skrek "Inte bränna däck utan mig!" "Jag bränner inga däck, sa Pelle. Den står på tomgång" Så ni kan ju tänka er hur mycket det rök... Dagen efter la vi Björknäs i dimma och for o bytte bil... LESS! men den e ju så kul o köra!! Dumma bil. Aldrig haft nån bil som hitta på så mycket dumheter som den dära... Förhoppningsvis slutar den va dum när den fått nytt under huven.


image170



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback