Snabba ryck

Ja den här veckan har det vare mycket nya saker. I måndags började jag jobba på Nordhydraulic, det känns kul. Skönt att äntligen få lite pengar o slippa stämpla. Är på förrådet o gör lite olika saker, som jag inte riktigt har begrepp om ännu, men det klarnar väl. Har en ful läskig truck till min hjälp bland alla hylsor, fjädrar, kåpor och plugg o bultar.

Sen va det ju det där med dressyrtävlingen som gick av stapeln idag. Var ju tänkt att jag skulle tävla Wille, o allt kändes jättebra, han har verkligen varit jätte fin när vi tränat. Men, så händer ju det där som alltid har en tendens att hända, precis innan dagen D, har blir halt. Fått lymfangit, jätte tjock i ena bakbenet, stackars lille bubben min =( Så då blev det ju snabbt ändrade planer. Plexus fick vara stand-in på den fronten. Så jag red honom för första gången på ungefär ett år (minus en hopplektion tidigt i höstas) på torsdag kväll. Kändes helt ok, och gick faktiskt helt ok på tävlingen också =) vi kom inte sist o vi tog oss runt och fick helt ok poäng med tanke på omständigheterna, sen va han ju spänd som en fjäder inne på banan också. Funderar faktiskt på att kanske åka på någon fler dressyr med honom. Lill Plexan, eller Erland heter han ju faktiskt :P

image172
Plexus valack, f: 1994, imp. Holland

Anna va med på Olympia o det gick väl hyffsat för dom också, inte några fantastiska poäng o så, men samma sak där, dom va med o Olympia va jätte lugn o skötte sig bra! =)

Nu ska jag försöka vila en stund o sen blir det cruising i Sollefteå! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback