I backen, IGEN!

Ja, idag vart man planterad i backen IGEN! Jag ha inte ramla av på säkert ja 8 år eller nått, så det är väl dax nu verkar det som... Förra måndan när vi hoppa på Saras lektion så stanna Soleil på en oxer o jag landa på bakbommen med höften, sen när skollan löste ut så panga man ju i de stenhårda underlaget i ridhuset, lagomt blå va man efteråt.
O sen idag, finväder o härligt tog jag en lugn uteritt på min kära häst, o Pelle prommenera med, travade lite lugnt på några ställen o hon skötte sig fint. Ända tills vi vare hem till mor o far en sväng, för då när vi skulle därifrån så tyckte hon att vi gick åt feeeel håll, så då tönta hon på o småstegra på vägen (...gggrrr...) Men det gick fort över, så vi fortsatte ner mot lägdorna vid ladybacken, o där tänkte jag att vi skulle trava lite, men det tyckte inte fröken brun, så hon börja studsa o bocka o poff så va hon påväg hem, utan mig o Pelle. Ringde till Sara så hon o Karin fick fatt i na när hon kom tillbaka till stallet, efter 4 km språngmarsch i full galopp... Pappa kom o plocka upp mig o Pelle o väl i stallet va alla oskadda, hon va genom blöt av svett men annars så verka hon ok, får väl se imorrn om de blitt nå. Hon fick sig en dusch o kylda ben sen ut i hagen o en fin lerinpackning var det där :P Tokhästen!

Men ja tyck om hon ändå ja <3

I lördags va hon jättefin, red dressyr för Sussi med Linnea/Bianca o Maria/Mango =) Sånna stunder man få försöka tänka på istället :P Ja, ni ser ju exempel här nedanför hur hon kan göra... men men nån gång kanske jag också vågar hoppa nån bana med na, feg som man är =)

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag tror minsann att mamma min fick en syn hon sent
skall glömma då det nog var din häst då som var på rymmen. Mamma hade precis kommit hem då hon fick se en stor brun häst fara förbi så hon var där borta å hälsade på också. Hon fick dock tag på Berith som visste vems hästem var, alltså din. Det måste ju va samma häst, för det är väl inte varje dag en häst kommer fritt springande å nästan galen. Hehe! Tur att allt löste sig i alla fall! :)

Kusinkram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback