Dubbdäck!

En fråga som gör sig gällande just nu i olika debatter på tv, radio och i tidningar är ju det dubbade vinterdäckets vara eller icke vara. Robert Collin som bloggar på aftonbladet.se tar även upp det, hans bloggar är faktiskt rätt intressant, ofta, Faktiskt, vettig läsning.

När det gäller den här frågan så kan jag ju bara gå tillbaka till mig själv, och min älskade gröna Volvo 240, såklart. Att köra den, på is eller snö, med odubbade vinterdäck, som förövrigt verkar väldigt populära numera, är mer eller mindre livsfarligt, egentligen. Det är ju naturligtvis väldigt roligt också, men, en aning för oberäknerligt. Så i onsdags åkte dubbdäcken på, och vips, var problemet, inte borta, men betydligt mindre. Jamena, det är ju alltid halt när man kör 240 på vintern, men nu blir man inte överumplad av korsningspiruetter m.m. om man inte själv ber om dom förstås.

image113


Igår blev jag faktiskt mycket irriterad på min älskade 240... För typ hundrade gången så ville den inte riktigt starta, vilket resulterar i att det tar slut på ström... Men egentligen va den inte alls hans fel, utan att Nån, vem det nu kan vara, hade knäppt av dom små söta strömbrytarna i motorvärmarstolpen! Elakt, för jag hade ju varit så duktig o satt den på laddning, trodde jag, men så på kvällen när Pelle kom hem så va de likt förbannat ingen ström, så de vart te o kabla igång han, o sen fick han stå på laddarn över natten istället =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback