Treårstestet 2007

Telefonen piper, klockan är 05,00 den 12 maj 2007. Kliver upp och äter frukost, lämnar gårdsplanen 05,50 och beger mig mot Skog, hämtar upp Zuzzi o Pernilla, tar riktning på Sundsvalls FRK. Anländer 07,10. Zuzzi som är fotograf på tillställningen checkar in och tar plats bland medelålders dommare och funktionärer nere i manegen. Pernilla och jag intar läktaren. Efter en en timme på plats kommer Carola med sin Racer, väldigt fin häst! Han belönades med 9-8-7-8-7-7=46p klass 1 dressyr, 9-8-7-7-7-6=44p klass 2 hoppning. Yannic var där med sin, som dommarna uttryckte sig, "prinsess häst", Déjavou, en väldigt söt liten häst, hon belönades med 8-9-7-8-7-7=46p klass 1 dressyr, 8-9-7-7-6-6=43p klass 2 hoppning. Victorias Lord Wilhelm "Helmer", "Lordi", eller vad man vill kalla honom =) fick 7-7-8-7-5-6=40p klass 3 dressyr, och 7-7-8-6-6-6=40p klass 3 hoppning.Framåt kvällen dök Sara och Rockbitz upp, han blir bara sötare och sötare den ponnyn! Mätningen visade att han hade växt och blivit hela 141,5 cm! Han belönades med 7-7-7-7-6-6=40p klass 3 dressyr och 7-7-7-6-9-7=43p klass 2 hoppning. Den där 9:an för teknik och förmåga var han väl värd, hoppar som en tiger!

    

Jag sammanfattar dagen som så, domarna var väldigt snåla med siffrorna idag, endast två st 9:or delades ut i exteriörbedömningen, det är de två ni ser här ovanför hos Racer och Dejja. Mnhf:s funktionärer får av mig betyg 3 av 10, deras urtvättade, säckiga vinröda sweetshirts får mig inte att ge dem högre betyg heller. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka att detta Mellersta Norrlands Treårstest var av en något amatörmässig klang, med uselt högtalarsystem som skrämde livet ur inte bara de stackars hästarna utan fick även publiken att rysa och hålla för öronen, vad gäller löshoppningen så jagades bokstavligen en del hästar runt banan av funktionärer med långpisk. En 10:a delades dessutom ut i hoppningen, en fin skimmel herre vid namn Qilimanjaro belönades med den för sin outstanding hoppteknik! Annars var det 4:or, 5:or, 6:or, 7:or och 8:or som prydde resultaten.
Vid 20,10 var det hela över och efter att ha löst ut 300:- i bensinpengar från avelsföreningen så begav vi oss hemåt vid 20,45. Dagen och bilresorna bestod av många skratt och asgarv åt diverse saker =P
Så, kl 22,15 parkerar jag bilen och släpar in mig själv och kameran i lägenheten, tittar lite på ESC och somnar sedan.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Klart bästa på hela dagen var damen med fyrdubbla bröst! Skrattar fortfarande ^^

2007-05-17 @ 00:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback