Fullast vinner!!

Vi drar resumé över den gångna veckan.

Förra tisdagen åkte Pelle, hans far Kalle och jag ut på en liten resa för att kolla på bilar. Först då till Härnösand - Toyota Center, där hade Kalle sett en mörkblå volvo 850 med ca 10k mil på mätarn. Vi frågade försäljaren om den va kvar, varvid försäljaren, numera känd som helium-mannen sägar att "jodå men den är flyttad till en bilfirma i Skönsberg" Okej säger vi vi skulle ju ändå vidare till Timrå så, så vi åker dit, hittar ingen bilfirma i Skönsberg, frågar en inföding men han vet inte heller, så vi åker till Toyota Center i Birsta istället och frågar efter denna mörkblåa 850. Han ringer nån i Härnösand och ringer sedan någon i, Skönsberg? Nåja han säger att den är där om 20 min så vi åker o äter. Vi kommer tillbaka efter ungefär en halvtimme, och vad står på parkeringen, jo en mörkblå S70! Jisses... Vi pratar med försäljaren som också undrar var som försegår så han frågar vem vi pratade med i Härnösand, efter vilket Kalle säger "ingen aning va han hette men det lät som han drage i sig en tub helium" Försäljaren börjar asgarva, och säger efter en stunds andnöd, "jasså ni menar Peter". Nåja, försäljaren ringer denne Peter igen o frågar vart bilen är, och han får till svar "Den är såld"... aja, skitsamma tycker vi, så vi for vidare till Careta för o titta på en annan 850... som också va såld....


På lördagen drog vi således iväg på en ännu längre bilköpar tur (efter att Kalle o Eva fått sälja sin 855:a tidigare på dagen). Riktningen var nu norrut, ca 27 mil norrut, Bygdsiljum var målet. Så vid ca 14.00 drog vi iväg, i pappas S70 då Pelle och jag opponerat oss starkt mot att åka gammal audi 80 årsmodell -87 så långt. Efter många timmar och en fikapaus i Nordmaling kommer vi fram. Bilen, en plommonlila/grå metallic volvo 960 -95 ser väldigt bra ut, går väldigt bra också (jamena fattas bara annat med 7k mil, och en rak 6:a på 3,0 liter och 200 kusar) Efter en stunds prisdividering så är köpet genomfört. Jag får dessutom lära mig lite historia när Eva frågar vad man livnär sig på där uppe i skogen. "Jo antingen så bygger man hästfinker eller jobbar på sågen" är ungefär svaret vi får. Efter vilket jag utbrister "Ja, det är alltså här man bygger Ume Släpet" och visst det är det säger grabben. Och sedan lägger han också till att det är hans morfar (som också står som ägare på denna 960) som grundade det företaget på 50-talet, Mandor hette han visst. Lite coolt tycker jag hihi. På hemvägen så stannar vi sen i Robertsfors och äter på nått ställe som heter Grillhörnan, jag fick knaprig kebab, så jag ger det inte några rekomendationer. Sen ringer jag Danne, och vi stämmer träff i hamnen i Umeå. Jaja han får stå o vänta där en stund för Pelle o jag lyckas först missa avfarten innan bron över umeälv, och far vidare för att vända tillbaka i rondellen nån kilomerter bort, MEN jag som försöker ringa min kusin Philip missar att skrika åt Pelle att han måste ta vänster fil för att komma in i rondellen, så vi fortsätter E4 S i ytterligare ca en mil innan det finns en avfart så man kan byta håll. När vi sedan snackat en stund med taxidriver Danne så åker vi söderut (Kalle o Eva har vi sen länge tappat bort nånstanns norr om umeå) och efter en liten stund ringer Kalle o undrar var vi är "Jo, vi for just från Umeå" skulle tippa på att dom var ung. mellan Hörnefors-Nordmaling då. Vi åker vidare och när vi passerat Ö-vik för ca 5-10 min sen ringer Kalle igen o frågar var vi är, då är vi helt plötsligt före dom, för då for dom just ut ut Ö-vik... Vi åker vidare och ungefär när vi passerar Näske krog så tänds bränsle lampan, så vi börjar se oss om efter en OK mack, bara statoil i Docksta så vi får hålla ut till Ullånger, stannar där och tankar, och då ser vi Kalle o Eva passera. Vi fortsätter sedan och när vi kommer över knölen vid Gudmundrå kyrkan så kan vi skymta 960:n nere vid OK hehe. Nåja, hem kommer vi ca 23,15...


Fullast vinner!!

På sista april så va de fest, som alltid. Nån gång sådär på eftermiddagen så satt jag här vid datorn och snackade med Linnea m.fl. Hon har lagt till en liten komentar bakom sitt nic på MSN, Party! Fullast vinner! (; står det, jag gör en motkommentar bakom mitt nic där det står "Jag vinner! ;D" Så började denna således våta sista april 2007. Ovanligt nog dricker jag egenhändigt blandad grogg, bestående av Fanta Freaky Fläder, Passoa och rom, riktigt bra faktiskt! Gör dessutom iordning en flaska Likör 43 och mjölk för det kan man inte va utan! Slinker med nån kvarvarande Bacardi Breezer också. Jon hämtar upp oss, han kör eftersom han är ofrivillig nykterist pga tablett förtäring. Vi åker mot Vik o hämtar mr Andreas som har med sig sin sedvanliga flaska med turkisk peppar. Pelle dricker också grogg, citrongrogg, blandad i två 50cl coca cola flaskor, en märkt med ett X, då den råkde bli -lite- starkare än den andra.
Vi åker till sandslån för o titta på majbrasan och värma upp lite, det är en aning dött där, ca 50 pers max, medelålder på ungefär 40? Efter att ha varit på plats i en dryg timme så åker vi mot Kramfors, stannar lite avsides då blåsan börjar bli lite väl påfrestande... Nu, får jag en liten lätt påmminnelse om att jag är låååångt ifrån nykter, hukar ner mig bakom en contejner, och håller på göra ett platt fall baklänges! haha ;D Lyckas dock rädda mig på fötter, nätt o jämt ska väl tilläggas. Vi åker sen in till stan och hamnar uppe hos Sara o Sonny, festar vidare, tittar på en liten film där Sonny tävlar Tae Kwon Do, lyssnar på musik och så dansar mr Andreas o jag till Roxette?! what ever! och går sedan på Kramm, Pelle o Jon har dock lämnat sällskapet och är ute o åker bil. Mr Andreas, som nu verkar spik nykter i jämförelse med mig får istället bli min ledsagare, min stöttepelare om man så säger... Vi går runt inne på Kramm och träffar Linnea, som inte är en droppe nyktarare än mig, jag frågar vem som vinner, varvid hon säger nått i stil med "det får vi se!" fnissar och går iväg :P

Andreas som har fullt chå med att hålla mig på benen och hindra mig från att gå in i allt och alla sätter mig vid ett bord. Där sitter även Sonny o Sara o en till kille, efter en liten stund kommer en gubbe med rullator (!) fram till oss och räcker fram sitt visitkort till denna kille, Advokat -namn-, Örebro står det, Andreas tror han bokat bordet, men då utbrister jag Meh, det är ju aldelens kladdigt! så han sätter sig vid bordet bredvid :P hihi. Vi går tillbaka till lägenheten sen tillsammans med Sara, Camilla o Mats, dricker champanje, som är så äckligt i vanliga fall, men i mitt tillstånd gick det utmärkt kan jag tala om! Pelle o Jon kom upp en sväng sen också. Vi går sen tillbaka på Kramm.. vägen dit behöver vi inte tala om, onödigt! säg inga skämt om du inte kan ta dom grabben! men det löste sig säkert under natten/idag. Andreas o jag sitter vid ett bord inne på Kramm o han bara skrattar åt mig, fy vad jag kommer bli mobbad för denna kväll! Men jag hade iaf jävligt kul! HAH!

Och vad beträffande tävlingen så säger mr Andreas, som var mer som en observator över detta, att det var dött lopp mellan Linnea och mig! Go girl! ;D


Oj, tro vem som ska orka läsa allt det här?! Not my problem ;D


Kommentarer
Postat av: Linnea

haha vi e bäst ;D

2007-05-02 @ 21:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback