Dagen D

Idag började Pelle jobba igen, så jag o den lille ludne (Baghera) fick vara ensamma, så vi städade lite, diskade *yack!* och så fick han gå ut. Sen hann vi inte så mycket mer för då kom Pelle hem igen, klockan hade visst blivit två.
En trött Pelle kom hem och han o Baghera la sig o grisa i sängen. Så jag fick va ensam en stund till... Sen blev klockan fyra, och halv fem, då for vi o handla... kom hem igen, Pelle va trött o ville sova en stund så jag tänkte happ, då äter jag väll nått enkelt då (stekt limpa med ost ägg o ketschup) MEEEN ketschupflaskan hade visst rymt, deeen befinner sig troligtvis i ett kylskåp på Mondi Packaging i Dynäs vid det här laget, så, jag fick åka o handla en gång till...



Min "otur" eller hur det ska beskrivas va naturligtvis inte slut där, utan skulle uppenbara sig en stund senare igen, vid kl åtta ungefär. Då skulle jag göra en sockerkaka, för jag ha vare sugen på det en längre tid, men inte idats gjort nån eftersom jag varit förkyld och varken haft smak eller lukt i typ en veckas tid. Men nu skulle jag alltså göra en, pyttsar i socker i skålen och börjar knäcka ägg, 1, 2 och SPLASCH! ägget lixom hoppar på mig, kladdar ner min tröja och bildar sen en medelstor kladdig liten pöl på köksmattan... *hhrrrrrrrrrr* nåja, sockerkakan blev god iaf, så småning om...
Som pricken över i:et så satt vi dessutom och tittade på Göta Kanal 2... Hela kvällen måste som ha hört ihop, sämre film har jag nog aldrig skådat!! Svensk film, dubbad på svenska - så såg det ut iaf. Efter en stund upptäckte jag att nån liten poäng med tramset va att väldigt många olika svenska B skådisar dök upp i små pikata roller här och där, blev dock besviken igen, varken Mikael Persbrandt eller Per Oscarsson var med...

Vilken dag, imorgon vill jag ha en bättre! SÅ DET SÅÅÅÅÅ


(Vet dock en annan som troligen stal all tur och lycka denna dag, o det var min kära lilla kusin som äntligen fick den där efterlängtade lilla lappen :P) Grattis Isabel!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Då undrar jag, är inte Per Oscarsson död? Och Mikael Persbrandt har ju sadlat om till reklambranschen. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback