nycklar vs. byxor 1-0

Ibland är det helt fantastiskt hur illa människor hör... Idag var en sån dag.

Pelle och jag skulle ge oss av mot Vik och mr Andreas residens. Vi skulle åka min bil var det tänkt, men jag hittade inte min -lilla- nyckelknippa. Så vi tog 740:n istället.

Nå ja, jag hittar väl nycklarna sen tänkte jag så vi åkte och hämtade mr Andreas BMW, och Jon, och åkte hem till mor o far (dvs alla verktyg). Dom började skruva o grejja med stereodragningen i den och efter en stund ville jag åka hem till lägenheten. Pelle körde dit mig och jag började leta efter de där nycklarna.

Ganska snart märkte jag att min handväska också var försvunnen, och anade ett samband. Så jag ringde mr Andreas och frågade om han kunde gå ut till 740:n (som vi alltså lämnade hos honom när vi tog BMW:n) och kolla om min handväska var i den och om mina -NYCKLAR- var i handväskan isf. "Ok, jag ringer upp dig strax" sa han och la på.

Strax ringer han upp och säger att handväskan va där men inget mer.

Okej, tänker jag. Jag får väl leta lite till i lägenheten då.

Det går några timmar och jag ringer Pelle. De är just hos mr Andreas och lämnar tillbaka BMW:n så jag frågar om mina nycklar verkligen inte va där, varvid Pelle utbrister "Nycklar?! Han trodde du sa byxor!" Jag slår mig för pannan och ber att få tala med honom... Jag muttrar åt honom att han är döv, efter vilket han säger nått halvelakt (som vanligt) om att jag pratar otydligt.

Nåja, frågan kvarstår. HUR? skulle jag kunna få ner ett par byxor i min lilla handväska? Och VAD har byxor och nycklar gemensamt? för utom Y och R, det låter ju inte enns nästan likt :P


Jadu mr Andreas, jag ska kittla dig väldigt mycket som hämd nästa gång vi ses MOAHAHAHAHAHA ;D


Fotnot. NYCKLARNA var i handväskan



Nu, mer HOUSE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback