bilar - volvo

Ja det var ju det här med bilar. Mitt andra stora intresse för de som inte visste det sen förut =)



Idag såldes Pelles vita volvo 744 gle -86 till en familj i Sollefteå. Det som va lite kul va att dom skulle ha den som andra bil. Då tänkte ju naturligtvis Pelle o jag att dom hade nån nyare V70 eller nått i den stilen. Därför blev jag något chockad när det dök upp en rostig primerfläckig gammal isgrön opel ascona på gårn. Nåja, efter provkörning o pessimist fasoner så var den så alltså såld, för niotusenfemhundra kronor.



Förra året då var det Pelles illgröna 244 dl -76 som gick för klubban. Mer känd som Skabbgalt'n, Skabbsan, Skabbis, grönen osv =) Det var med sorg i hjärtat som den lämnade gårdsplanen, hade den vare en -75:a så hade den fått stanna, men han lever iaf än, i Frånö. Fyratusenfemhundra kronor fick han för den. Den liksom den vita låg ju på annons på blocket, och där fick vi många märkliga erbjudanden kan jag säga. Någon ville byta den mot två utombordsmotorer på 1,5 och 3 hk... Peller sa bara: Öh? Vad ska jag med dom till, jag har ingen båt. Andra ville pruta, men Pelle var hård som sten o avfärdade dom.
Vad lärde vi oss av det då? Jo att man borde skriva in i annonsen: "Bytes ej mot guldklockor och trimmade kameler" haha =)



Vad kör jag för bil då? Jo, en röd volvo S40 1,8se -98. Som jag vill sälja! Absolut inget fel på den bilen, bra utrustad med riktig ac, elspeglar, elhissar, dagkrok, nästan nya sommar o vinterdäck, halvskinn klädsel, nybytt kamrem m.m. Men, jag vill ha en 940 turbo, thats it! Sen gäller det ju bara att få nån fler än Pelle att fatta det. Jamena, hur ska jag kunna dra en hästtransport med den där lilla pluttbilen? Den orkade ju knappt dra en tom. Nåja, det löser sig i sinom tid.



Nu fortsätter vi med vad Pelle kör för bil medans vi ändå håller på. Jo, jag är lite avis. Han har nämnligen införskaffat sig en svart volvo 744 tic -89 i hyffsat skick, fint vore att överdriva. Men den kommer att genomgå en ansiktslyftning i vår, så det är ingen fara. Den ska som den andra behandlas mot ytrost, få en ny fräsh lack samt add-on kjolar runt om. Inredningen i den är rött helskinn som är i bra skick. Ska bli kul o se vad det blir av den =)

Få väl skriva mer om detta en annan dag =)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback