The black panther

Måste bara få berätta vad som hände igår.

Efter att Baghera sutte o jamat o sprunge fram o tillbaka till ytterdörren så fick han äntligen gå ut, även fast Akilles (gannens svarta långhåriga schäfer som hatar katter) var ute. Baghera gick ut på backen, Akilles ser mig och Elin som står på trappan och kommer springande, jag försöker fånga hans uppmärksamhet så han inte ska se Baghera, men det gör han ändå och springer rakt till honom och luffsar, Baghera fräser och jamar, sen försöker han springa iväg, och iväg det bär i en väldig fart runt knuten! Katten först o hunden efter.
När Akilles sprungit tillbaka till sin lite upprörda matte går jag runt huset och tittar efter Baghera. Det visar sig då att han lyckats gömma sig i ett hål i stengrunden.
Trots detta inferno vill inte Baghera gå in så han få vara ute. Pelle och jag går upp och sätter oss vid datorn. Efter en stund ser jag Akilles utanför fönstret nere i skogspartiet. Han ser brydd ut och springer lite oroligt och tittar bakom sig ner i slänten. Och vem kommer där? om inte den svarta pantern Baghera! =D Akilles gör ett nytt försök att lukta (eller äta) på honom varvid Bagheris vevar med tassen och ser grym ut och Akilles springer sin väg, med svansen mellan benen kan man nästan bokstavligt säga!

Baghera sätter sig på en sten i solen och rätar till pälsen, han ser faktiskt riktigt mallig ut ;D GO CAT!

image21

Kommentarer
Postat av: Sussi

R E S P E K T !!!

2007-04-17 @ 22:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback