il champinjono

Hade precis kvällsfodrat ridskolehästarna och gick en sväng till ridhuset för att kolla en snabbis på lektionen. Ställer mig på läktaren, varvid A-C kommer fram och frågar om jag vill rida Bonita den stund som är kvar för hon har bråttom, visst säger jag och hoppar upp. Lånar hennes hjälm som är typ 5 nummer för stor, spänner fast den hårt under hakan så den inte ska snurra runt :P den ligger alltså på glasögonbågarna... Jag travar litegrann och fattar sedan galopp och galopperar in på volten med övriga. VRRROOOOOOOOOMMM säger det när Bonita gasar iväg :D känner mig som en liten unge som bara skrattar när det går fortare o fortare :P Efter en stund lyckas jag få stopp på henne. Försöker rida vidare i ett något mer kontrollerat tempo. Sussi skrattar åt mig och säger att jag ser ut som en champinjon under den där hjälmen, haha jag är nästan beredd att hålla med henne :P Övriga i gruppen som aldrig hängde med på det snabba ryttarbytet undrade typ "Vad tog det åt A-C nu då?" när vi kom susande förbi, hon brukar lixom inte galoppera så ofta.
För övrigt var lilla damen fin, längesen man satt på henne nu.
Hoppade sedan av och fortsatte mot baksidan ridhuset och för att fodra hästarna som står där, för det var ju faktiskt dit jag var påväg när jag gick in i ridhuset :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback